Vlečná JIŘÍK

Vloni po havárii vlečného modelu BIGLIFT jsme se rozhodli pro stavbu nového výkonnějšího letadla. Na Modelbazaru jsem poté našel polotovar letadla – tedy polystyrenová křídla, výškovka, směrovka, veškeré nosné plochy polepené dýhou. V křídlech zalepená pouzdra pro duralovou trubku o průměru 39 mm, ta však chyběla,  trup z překližky. Vše za velice slušnou cenu. Model jsem tedy koupil. Z polotovarů se nakonec vyklubal model jménem PAF 230 Trainer, prodávaný německým internetovým obchodem. Chybějící trubka se zdála jako jednoduchý problém. Opak byl pravdou. Na našem trhu se dural o průměru 39 mm neprodává. Spojil jsem se tedy s německým prodejcem. Ten byl velice ochotný a spojovací trubku by nám normálně prodal za 15 Euro, jenže poštovné do ČR činilo 30 Euro (dvojnásobek ceny trubky!).Tak jsme se domluvili a kamarád u něho nakonec osobně trubku vyzvedl. Zároveň u něho zakoupil na tento model i kompozitový podvozek. Stavbu jsem zahájil o vánocích 2019. Nebudu jí podrobně popisovat, neboť se jednalo o rutinní záležitost . Na éro jsme dokoupili bačkory pro vylepšení jeho vzhledu. Povrch modelu je obroušený do hladka, lakovaný a potažený papírem. Potom nastříkaný stříkacím tmelem - dvakrát. Mezitím ještě tmelen, protože povrch byl dost křivý. Bylo to nekonečné broušení! Následoval nástřik plničem, obroušení a finální nástřik akrylátovými barvami. Letadlo vypadá velmi dobře, nažehlovací folií by se povrchová úprava v žádném případě takhle nepovedla. Model je vybaven 13-ti kg servy HD. Jako palubní zdroj slouží dvoučlánek LiFe akumulátorů. Díky nemoci se stavba protáhla až do července. Pak kolega Láďa Farka do modelu zabudoval motor a vše dokončil. Zálet modelu proběhl bez problémů, letadlo má příjemné vlastnosti a při vlekání dostatek výkonu. Přistávání s klapkami je pohodové. Jméno JIŘÍK dostal model podle našeho klubu, kde bude sloužit.

Rozpětí: 2 300 mm
Délka: 1 700 mm
Hmotnost: 9 500 g
Motor: DLE 56
Ovládané funkce: S, V, Kř, M, Kl, vlečný háček

 

Žádné komentáře: