Extra 330l

Jde o stavebnici ARF, tedy o trup postavený a potažený folií, stejně tak křídla, VOP a SOP. Motorový kryt je nastříkaný laminátový, podvozek je též laminátový a dále čirý překryt kabiny.

Model je zabalen ve dvojím obalu (kartonové krabice) a ještě obalen bublinkovou folií. Křídla jsou baleny zvlášť od trupu, krabice s trupem obsahuje: trup, motorový kryt, podvozek, SOP, VOP, duralové spojovací trubky pro křídlo a VOP a potřebnou bižuterii, přehledně rozdělenou do jednotlivých sáčků a poslední součástí je návod na CD.

Stavba začínala přežehlením všech částí modelu, aby se použitá folie narovnala a nikde nebyly vlny a bubliny a hlavně, aby se nic nezačalo odlupovat, jak tomu bývá dobrým zvykem u ARF stavebnic. Dále bylo provedeno vyztužení motorového lože a prolití všech spojů, na které bylo možné se dostat řídkým vteřinovým lepidlem. A začalo osazování servy. Jsou použita serva TowerPro MG955 se silou tahu 15-17 kg. Tyto serva jsou nainstalována do křídel, a jsou také použita na kormidla ocasu. Na ovládání plynu motoru je použito servo HD 6001MG s tahem 6 kg, sytič je manuální.

V každém z křídel je šachta pro jedno servo, a předvrtané otvory pro hmoždinkové panty (součást balení), serva pro VOP jsou uložena v ocasní části trupu, servo pro SOP je uloženo ve střední části trupu. SOP je ovládána ocelovými lanky potaženými silonem, které jsou součástí balení stejně jako robustní páky pro serva a táhla a páky kormidel.

VOP je dvoudílná, k trupu je připevněna pomocí duralové spojovací trubky, zalepených čepů a ukotvuje se šroubky, každá polovina dvěma. Hlavní křídlo se k trupu montuje pomocí duralové spojovací trubky průměru 32 mm (bylo nutné ji ale obrousit cca o 0,5 mm, aby se bez problému vešla do připravených pouzder v křídle a trupu) dvou zalepených čepů a zajišťuje se jedním šroubem. Kabina je k trupu uchycena dvěma čepy a čtyřmi šrouby a zapichovacími maticemi. Motorový kryt je k trupu uchycen pomocí čtyř šroubů a zapichovacích matic. Jediné co nesedělo byly krátká táhla pro VOP, zato byla ale dvakrát.

Co se týká palubní elektroniky, je použit Max BEC 2D od JETI, tudíž je možné model napájet dvěma li-pol bateriemi 2s 2600 mAh, jedna slouží jako záložní a BEC si sám volí baterii s vyšším napětím. Je možno napájet model od 5,6 V až po 6 V. Zapínání je magnetické. Vypínač od Qmodel je použit na zapalování jež je napájeno 2s li-pol 1350 mAh.

Motor zásobuje palivem nádrž o objemu 650 ml a plně dostačuje.

Zálet byl proveden 3. 10. 2013 naším klubovým předsedou panem Farkou, děkuji.

A další let již v mém řízení proběhl po dlouho sbírané odvaze 13. 10. 2013. A pocity z řízení a letových vlastností modelu velmi předčily má očekávání. Ten strach, který jsem měl z tohoto modelu, jelikož jsem byl zvyklý na modely daleko menší, byl zbytečný. Je to až neuvěřitelné, jak krásně a lehce se tento model ovládá. A jak létá.

Rozpětí: 2,2 m
Délka: 2 m
Motor: DLA 56, dvoutakt, benzin
Hmotnost: přibližně 7,5 kg
Model pochází od výrobce HiFly Models.



Žádné komentáře: