Zlín 526 AFS

Model je celodřevený s použitím laminátových dílů a krytů. Trup tvoří rám frézovaný z topolové překližky s přepážkami a smrkovými podélníky potažený folií oratex (plátno) a doplňkovými laminátovými díly (tam kde má originál plechy).

Křídlo potažené folií oracover je dělené, má frézovaná žebra a stojiny, vnitřní žebra jsou z topolové překližky do kterých jsou upevněny zatahovací elektricképodvozky a spojka křídla z uhlíkových trubek. Ocasní plochy jsou převážně balsové, výškovka je dělená, spojená uhlíkovou trubkou. Laminátové díly - hřbet za kabinou s přechody na sop a vop, hřbet a boky před kabinou, motorový kryt, spodní část trupu pod kabinou, přechody trup - křídlo, vrtulový kužel. Kabina je lisovaná z čirého plastu s naznačením rámu, prostor kabiny je maketově vybaven. Dělené křídlo a vop umožňují snadnější přepravu a uložení modelu, kryty podvozků jsou lisované z plastu. Křídlo je vybaveno zatahovacími elektrickými podvozky firmy Giezendanner a odpruženými nohami Robart. Vše je doplněno CD se stavebním postupem a spoustou fotografií skutečného letadla. Samozřejmě nechybí ani stavební výkres.

 Stavebnice modelu je velmi promyšlená, vše do sebe přesně pasuj, nic se nebrousí ani neupravuje. Křídla se stavějí na dvou duralových trubkách. Já jsem chtěl tento nádherný model postavit tak, aby to nebylo jen velké monstrum. Proto jsem jej doplňoval od začátku některými maketovými detaily. Na křidélkách jsem udělal z plastových lišt s trojúhelníkovým profilem signování, kryt motoru jsem doplnil o znázornění horního hlavního pantu bočních plechů (tento detail kryje spáru mezi odnímatelnýmkrytem pro baterii a pevným motorovým krytem). Dále jsem vybavil pilotní prostor o podlahu, boční panely, sedačku a pilota. Palubní deska je vybavena přístruji z výroby Propagteamu, rovněž poutací pásy jsou od stejného výrobce. Na povrch modelu jsem aplikoval samolepicí nýy z výroby pana Adámka, na křídla uzávěry palivových nádrží ze samolepicí folie a napodobeniny paivoměrů. Na směrové a výškové kormidla paknaznačení šitípotahu a porty. Podvozky jsem doplnil kryty. Model jsem sjednotil bílou barvou. Pak jsem nastříkal červenou barvou doplňky na trupu, křídlech a kormidlech. Znaky, imatrikulace a označení na modelu je vyřezány ze samolepicí folie, drobné popisy jsou vyrobeny jako mokré obtisky. Paneláž na modelu je vyznačena černou tužkou TopFlite.

Rozpětí: 2 600 mm
Délka: 1 860 mm
Motor: Turnigy 50-65B
Baterie: LiPo Turnigy nano-tech 6S 6000 mAh
Hmotnost: 5 000 g
Ovládané fce: směrovka, výškovka, křidélka, motor, klapky a zatahovací podvozek
Model je ze stavebnice fy. pana Doubravy (www.grafik.cz).



Žádné komentáře: